Thursday, February 09, 2017

Cebisan kenangan dari seorang sahabat karibku..

*pesanan ini dari arwah Farid Wajidi Ariffin-..it was from our conversation way back in 2012..dia telah pun pulang ke rahmatullah pada 19 October 2014 dgn muka yg tenang-saya rasa dia dapat apa yg diharapkan spt yg dinyatakan dlm conversation tu...moga pesanan ini menyedarkan kita & contribute utk dia di sana....*

kak uchu... normal la manusia takut pada kematian... sahabat rasul pun takut pada kematian
saya Allah pernah bagi rasa sedikit sakit kematian
kekesalan kerana tak ikut perintah Allah ketika hendak mati tu lagi sakit dan derita drpd sakitnya nak mati tu
masa tu walaupun tengah sakit yg teramat keluar airmata minta pada Allah balikkan semula saya ke dunia utk buat kebaikan
masa tu walaupun tengah sakit yg teramat keluar airmata minta pada Allah balikkan semula saya ke dunia utk buat kebaikan
dah tak fikir dah sakit tu... yg terfikir deritanya rasa penyesalan tu
alhamdulillah Allah pulangkan saya, kesakitan yg saya alami itu adalah amaran Allah
so skrg ni Allah bagi peluang.... peluang sebesar2 peluang utk mengejar darjat syuhada bila ianya berlaku sekali lagi...
itu lah yg saya buru kak uchu....
darjat syuhada.... takut macammana pun mati pasti datang... yg penting nak kejar darjat syuhada tu...
saya harap sgt bila ianya berlaku sekali lagi, hati menjadi tenang dgn perasaan rindu pada Allah
rindu nak bertemu dgn Allah dan para anbiya
kak uchu, takutlah pada saat datangnya kematian, ianya normal kak uchu bagi kita semua.... jadikan ketakutan tu pemangkin utk amal kebajikan kita.

😞😔😕🙁☹😣😖😫😩
~nukilan dari fb shbt arwah Farid Wajidi Ariffin `

No comments: