Tuesday, September 24, 2024

PERCAYA DENGAN TAKDIR ALLAH PADA KEHIDUPAN KITA

Bersyukur kita kepada Illahi kerana dengan limpah kurniaNya dapat sekali lagi acik menukil kata di medan blogspot acik ini..

Alhamdulillah.. kerana masih diberikan nafas untuk bergerak dan menulis kata disini.. Syukur pada Allah SWT yg mengatur segala kehidupan manusia didunia ini termasuk acik sekeluarga..

Kadangkala apa yang diberikan olehNya mungkin kita tidak nampak lagi akan kehebatan aturannya namun itulah kita hanya mampu melihat secebis kekuasaan yg Allah berikanlah di dunia ini.. Walhal seluruh kehidupan dan alam ini diatur oleh Allah yg Maha Mengetahui.. 

Semoga akhirul kalam ini memberikan kesembuhan dan kekuatan buat acik untuk terus melakukan sesuatu perkara kecil Yang mungkin hanya sebesar zarah cuma kebaikan namun kita mesti terus yakin setiap zarah kebaikan akak dibalas mahupun setiap zarah kejahatan makan juga diadili dan diberikan balasannya.. 

Kepada mereka yang benar benar berada di jalan yg lurus dah diredhai oleh Allah jgnlah bersedih hati kerana sesungguhnya walau seluruh manusia di dunia ini mengatakan kamu tidak benar namun seandainya disisi Allah SWT kamu mmg mengikuti apa yang disuruh oleh nabi Muhammad SAW Rasulullah junjungan kita maka tidak akan perlu ada rasa bimbang dan tak perlu ada rasa bersedih hati padahal kamulah org yg paling tinggi darjat dan kedudukannya sekiranya kamu orang yang beriman.. 

Wallahu'alam Bisshawab. 

Acik Fosilmitra 

No comments: