Wednesday, May 09, 2018

Sejarah Tercipta di Malaysia pada 9 Mei 2018...

Akhirnya Barisan Nasional Tumbang Jua...

Pada pilihanraya ke-14 yang berlangsung pada 9hb Mei 2018 maka bermulalah kejatuhan kerajaan Barisan Nasional yang diterajui oleh DS Najib selalu pengerusi UMNO Barisan Nasional... Setelah lebih 60 tahun memerintah negara Malaysia kini rakyat telah sepakat untuk menjatuhkan beliau dan juga kerajaan atas beberapa perkara seperti isu 1MDB, GST, harga minyak tanpa subsidi, rasuah disana-sini dan sebagainya lagi.

Acik bukanlah penyokong Pakatan Harapan kerana kesetiaan acik terhadap perjuangan Parti Islam Semalaysia (PAS) masih lagi kuat sungguhpun kepimpianan Tuan Guru Haji Hadi (TGHH) dilanda pelbagai spekulasi yang menyebabkan kedudukan PAS sebagai Gagasan Sejahtera semakin kurang diminati... Dan acik tak terkejut dengan ketiadaan satu pun kerusi PAS di Selangor ini kerana acik yakin dan percaya fitnah yang diperkatakan terhadap kepimpinan TGHH telah menyebabkan pengikut mereka kian rasa serba salah dan berada didalam dilema yang tinggi.

Apapun, keputusan telah kita ketahui... kejatuhan kerajaan Barisan Nasional memberikan satu permulaan baru buat PAS untuk merangka strategi baru selepas ini... Terima kasih... Wassalam.

No comments: