Thursday, January 10, 2013

Nukilan Emas Seorang Sahabat... (Yg kini menderita penyakit cancer)

Semalam aku baca buku "La Tahzan" ... ada satu perumpamaan tu yg menarik sgt ingat nak share dgn korang semua, bab bersyukur.

Sapa diantara korang yg nak duit RM 5 juta?..... aku nak, korang semua pun confirm nak, org gila saja yg tak nak ..... tapi, "kalau korang nak RM 5 juta boleh dgn syarat korang potong tangan korang" ..... korang mahu tak? ..... atau korek bijik mata sebelah cukup la dan serahkan pada org yg nak bagi duit RM 5 juta tersebut ..... atau korang bunuh mak sendiri dan dapat duit RM 5 juta tersebut .....

aku terfikir, aku lebih rela mempunyai tangan daripada wang RM 5 juta tu.....



apa yg cuba ditunjukkan oleh penulis sebenarnya, dia nak bagitau betapa Allah dan memberikan kita something yg worth than anything in this world, worth than million, worth than gold ......

cuma kita tak pandai bersyukur, korang semua sebenarnya multi billionaire dgn mempunyai kesihatan tubuh badan yg sempurna .....

so, aku terfikir all those millionaires and people who wrote booked about being a millionaires are talking about personal net worth ... macam2 formula robert kiyosaki, napolean hill, zig ziglar bagi utk calculate kita punya net worth ... tapi sebenarnya diorang tak tahu, net worth setiap kita dah lebih daripada kekayaan bill gates sendiri.....

oleh itu marilah sama2 kita bersyukur pada Allah yg menjadikan diri kita dan org2 sekeliling kita yg kita sayang seperti ibu, isteri dan anak lebih bernilai daripada aset serta harta billionaires ....... you are now actually a multi billionaires.........

No comments: