Wednesday, July 15, 2009

BN terus ditolak rakyat, PAS perlu kaji menang tipis

Rakyat kelantan di Manik Urai telah membuat pilihan mereka terhadap siapa bakal menjadi pemimpin mereka disana... Namun melihat kepada majoriti yang tak begitu banyak iaitu 65 undi saja menunjukkan seakan ada sesuatu yang tidak kena disana.

Acik yakin dan percaya bahawa rakyat kelantan di DUN Manik Urai sentiasa memilih pemimpin yang berkaliber dan mereka sentiasa melihat kepada tokoh kepimpinan yang ada pada seseorang itu berbanding melihat kepada Parti yang mereka terajui.

Justeru itu, acik dengar berita yang mengatakan bahawa kedua² pemimpin ini sendiri tidak mengundi disana di Manik Urai membuktikan bahawa mereka bukanlah rakyat tempatan di situ. Mungkin disebabkan itu timbul perasaan kurang senang rakyat di Manik Urai dengan pemilihan pemimpin oleh pucuk pimpinan PAS dan BN.

Mungkin ini menjadi jawapan yang menyebabkan bilangan majoriti yang dahulunya lebih dari 1 ribu menjadi hanya 65 majoriti sahaja yang diperolehi... Apapun, tahniah diucapkan kepada Parti Islam Semalaysia (PAS) diatas kejayaan mereka sekali lagi di Manik Urai.

No comments: