Monday, June 15, 2009

Ramadan kemuncak El Nino

Cuaca paling panas berikutan fenomena El Nino dijangka berlaku pada bulan puasa nanti.

Alahai... kalau menurut laporan dalam suratkhabar Kosmo! arini Ramadan kemuncak El Nino... bermakna puasa kelak akan menjadi suatu ujian paling getir bagi umat islam di Malaysia dan negara² yang terlibat dengan el-nino ini... Bayangkanlah waktu itu dengan tak dapat nak minum, nak makan apatah lagi nak mengharungi kepanasan mentari sewaktu bekerja... mudah-mudahan puasa kita tetap mendapat ganjaran dariNya, insyaAllah.

Dikesempatan ini, acik teringat satu perkara tentang fenomena el-nino nie waktu acik mula² bekerja. Waktu itu semua staf di ofis dibekalkan dengan satu facemask (topeng muka) untuk mengawal jerebu yang dok masuk ke dalam rongga hidung kita... Waktu itu, ada jugak yang tidak ambik kisah untuk memakainya memang merana...

Namun sekarang ini dengan penularan wabak selsema khinzir H1N1 yang dah kian merebak ke seluruh negara... acik kira ada baiknya kita semua mengambil langkah berjaga-jaga untuk memakai facemask ini. Kemungkinan kebarangkalian untuk dijangkiti penyakit akan berkurangan.

Mudah-mudahan...

p/s: Hanya untuk menguji HTML...

No comments: